Sprężyny tapicerskie

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 1793
  • Dostępność: Jest

Sprężyny zapewniają odpowiednie funkcjonowanie mebli tapicerowanych wyposażonych w funkcję spania oraz wysokiej jakości siedzisk. Umieszcza się w sofach, fotelach, łóżkach, a także pod tapicerką samochodową. Wyróżnia się 3 rodzaje sprężyn tapicerskich:

  • sprężyny bonellowe,
  • sprężyny faliste,
  • sprężyny kieszonkowe.

Poniżej krótka charakterystyka każdego typu.

Sprężyny bonellowe

Wpływają korzystnie na komfort użytkowania materacy i mebli wypoczynkowych. Skutecznie zapobiegają odkształcaniu się powierzchni przeznaczonej do siedzenia lub spania. Łączy się je w taki sposób, aby ich średnica w zewnętrznej części siedziska była większa niż w środkowej strefie.

Sprężyny faliste

Cieszą się dużą popularnością wśród producentów mebli tapicerowanych i tapicerów. Łączy się je szeregowo w taki sposób, by tworzyły kształt siedziska. Zwiększają sztywność, wytrzymałość oraz poziom satysfakcji z użytkowania sof, foteli, puf i innych mebli obitych tkaniną.

 Sprężyny kieszonkowe

Są cieńsze niż sprężyny bonellowe, co przekłada się bezpośrednio na ich ilość. Na 1 metr kwadratowy  może przypadać nawet 2800 sztuk. Każda z nich jest montowana w oddzielnej kieszeni wykonanej np. z flizeliny. Dzięki temu wszystkie sprężyny pracują niezależnie od siebie. Siedziska i materace są idealnie wytłumione.

Montaż sprężyn tapicerskich

Mocowanie sprężyn tapicerskich musi być właściwie rozplanowane. Przed przystąpieniem do pracy, warto sprawdzić, czy pas parciany jest odpowiednio napięty. Górna część sprężyn powinna być skierowana do środka siedziska. Każdy element musi być potrzymany przez napięty pas tapicerski, by należycie pełnić swoją funkcję. Następnie należy nawlec igłę szpagatem przez pas i przyszyć do dolną część sprężyny. Pod spotem trzeba zawiązać szpagat. W kolejnym kroku podstawę sprężyny montuje się w dwóch kolejnych miejscach tak, aby szwy znajdowały się równej odległości. Pozostałe sprężyny mocuje się tak samo. Ważne, by nie przecinać szpagatu.

Później, przy użyciu gwoździa o długości 1,5 cm, do tylnej krawędzi ramy stelaża przybija się linkę w miejscu linii, która biegnie przez środek rzędu sprężyn. Pierwszą z nich się ściska i zawiązuje na drugim okręgu, licząc od góry. Drugi węzeł tworzy się w przeciwległej krawędzi górnego okręgu. To samo należy powtórzyć w przypadku kolejnych sprężyn. Koniec linki owiązuje się wokół gwoździa umieszczonego w przedniej krawędzi ramy. Każdy rząd wiąże się w ten sam sposób, używając oddzielnych kawałków linki.